چگونه ویندوز10، گوگل را تهدید میکند

14میلیون نصب در 24ساعت ابتدایی انتشار، به تنهایی یک موفقیت برای ویندوز10 به نظر می رسد.

اما یک سوال بزرگ باقی است: چرا مایکروسافت ویندوز10 را رایگان منتشر کرد؟

گوگل تمام سرویس هایش را از جستجو، جیمیل تا یوتیوب به رایگان در اختیار کاربران قرار داده است، چون میخواهد اطلاعات و داده های شخصی کاربران را جمع آوری کرده و تبلیغات بیشتری برای آن ها به نمایش بگذارد.

مایکروسافت بر خلاف گذشته به جای فروش مستقیم سیستم عامل خود؛ هم اکنون برای اشتراک در خدمات و سرویس ها، معاملات خرد و انواع راه های دیگر میتواند از کاربران کسب درآمد نماید.

یکی از روش های درآمد زایی از طریق تبلیغات است؛ (بیشتر تبلیغات در جستجوگر بینگ)

به صورت پیش فرض، مایکروسافت مجموعه ی بزرگی از اطلاعات را از شما استخراج و به صورت ناشناس با تبلیغ دهندگان به اشتراک میگذارد.

اگر شما بیانیه های توافقنامه حریم خصوصی مایکروسافت را جستجو کنید، متوجه وجود ایمیلها، پیام های چت شده، اسناد آپلود شده در وان درایو و جستجوهایی که در بینگ انجام میدهید و ... در این اشتراک گذاری ها خواهید شد.

این تفاوت چندانی با کاری که گوگل انجام میدهد ندارد.

گوگل به کاربرانش امکان استفاده از سرویس های کاربردی را به صورتی که قابلیت اجرا در تمامی دستگاه ها را داشته باشد، با استفاده از یک نام کاربری و اکانت میدهد؛ که این کار track و دنبال کردن آن را برای گوگل راحت تر میکند.

مشابه آن، مایکروسافت در حال توسعه بهترین محصولات خود، ازجمله آفیس، اوت لوک و حتی دستیار صوتی کورتانا – که همراه ویندوز10 منتشر شد – برای آی او اس و اندروید است و شرط استفاده از این سرویس ها تنها داشتن یک حساب کاربری در سایت مایکروسافت است.

به هر حال، با وجود اینکه مایکروسافت از سهم بازار جستجو عقب مانده؛ هنوز بازی را به گوگل واگذار نکرده است. این شرکت در حال آماده سازی سرویس های تحت وبی است که می تواند میزان سوددهی این شرکت را از تبلیغات افزایش دهد و ویندوز10 به تنهایی سلاح مخفی ئی است که میتواند امپراطوری تبلیغات گوگل را تهدید و نتیجه بازی را به نفع مایکروسافت رقم بزند.

منبع: businessinsider


کلمات کلیدی: windows10, ویندوز10, گوگل, Google