سرویس نقشه نوکیا که حتی از زمان انتشار نیز کاربران را تحت تاثیر قرار داده بود؛ حالا به اندازه کافی آئودی، مرسدس و بی ام و را تحت تاثیر قرار داده تا 3 میلیارد دلار آن را خریداری کنند.

وال استریت ژورنال این خرید را دو هفته قبل پیش بینی کرده بود. نوکیا اشاره کرده است که سرویسHere از داده های بروز تولید شده توسط وسیله های نقلیه، دستگاه ها، زیرساخت ها و سرویس های مکان یابی سفارشی شده استفاده میکند که این یک کلاس کاملا جدید از تجربه رانندگی را به همراه رانندگی خودکار فراهم میکند.

نقشه های دیجیتالی از این به بعد تنها برای انسان ها مفید نخواهند بود؛ آن ها خودرو های بدون راننده ما را هم راهی خیابان ها میکنند.

هنوز مشخص نیست که با این خرید چه اتفاقی برای سرویس نقشه فعلی، برنامه های اندروید، آی او اس و ویندوز فون خواهد افتاد؛ و هنوز سخنی از کنسرسیوم خودروسازان در رابطه با اینکه چه اتفاقی برای این سرویس ها می افتد –البته به جز آماده کردن آنها در داشبورد خودرو ها- مطرح نشده است. باید منتظر ماند و دید.


کلمات کليدی: Nokia Here, Nokia map, فروش سرویس نقشه نوکیا, Nokia