چندین دهه است که طراحی هواپیما ها برروی یک قاعده کلی متمرکز شده است. اگر یک ماشن پرنده بخواهد سریعتر پرواز کند نیاز به یک جفت بال و یک بدنه مانند هواپیما دارد که از طریق شکافتن هوا بتواند کشش به سمت بالا را ایجاد کند اما اگر بخواهد بطور عمودی از روی زمین تیک آف کند نیاز به روتر و ملخ دارد.

هواپیماهایی که از تکنولوژی نشست و برخاست عمودی برخوردارند دارای قیمتهای میلیارد دلاری هستند مانند F-35B یا V-22 . اما هواپیمای بدون سرنشین سونی می تواند با کسری از هزینۀ بالا همین امکان را برای شما فراهم آورد.

حالا ببینیم این هواپیما چگونه بدن نیاز به باند بطور عمودی تیک آف می کند و سپس مانند یک هواپیمای تیز پرواز روبه جلو به پرواز در می آید؟

یک جفت ملخ هواپیما مقابل یکدیگر در یک حفرۀ گرد که درون بدنه هواپیما ایجاد شده قرار گرفته اند. وقتی که این ملخها با زمین موازی هستند وسیلۀ ما مانند یک هلی کوپتر از روی زمین بصورت عمودی تیک آف می کند. بعد از بلند شدن این ملخها به زمین عمود شده و بالهای Aerosense هوا را شکافته و با نیروی ملخها رو به جلو مانند یک هواپیما حرکت می کند.

Aerosense نتیجه یک کار مشترک بین Sony و ZMP Inc می باشد.

از این هواپیمای بدون سرنشین انتظار می رود با سرعت 100 مایل بر ساعت به مدت 2 ساعت پرواز کند در حالیکه دوربین و یا محمولۀ دیگری با وزن 22 پوند روی آنرا حمل می کند. بطور مثال  این وسیله را می توان از پشت یک کامیون به هوا بلند کرد و مایلها لوله نفتی را به کمک آن بازرسی نمود . یک کار کسل کننده با یک راه حل هوشمندانه به راحتی انجام می شود.

 

vtol_970f0290aeefbb7bbb7c1d53b585ea4e.nbcnews-fp-1200-800

 

 


کلمات کليدی: Sony, هواپیمای بدون سرنشین, ZMP, سونی, Aerosense