گوگل امروز یک قالب جدید آگهی برای تبلیغ در Gmail بیرون داد. به یاد داریم چند سال پیش گوگل یک نوع جدید از آگهی های محلی راه اندازی کرد بطوریکه در صندوق Gmail یک آگهی که به صورت یک ایمیل معمولی به نظر می رسید در بالای همه ایمیل ها دیده می شد.

از خیلی جهات این یک روش خوب برای نمایش آگهی هابود (با اینکه انگار عده ای را هم ناراحت کرده بود).

گوگل اعلام کرده که این روش تبلیغات محلی از سال 2013 تحت تست بتا قرار داشته است و اکنون بصورت رسمی در دسترس همگان قرار گرفته است.

برای تبلیغات می توان آگهی های جدید Gmail را بطور مستقیم از Adwords خریداری کرد. برای کاربران Gmail این آگهی ها خیلی متفاوت تر از آنچه که گوگل در ابتدا برای Gmail ارائه داده بود کار می کند و آگهی ها هم در موبایل و هم در وب نمایش داده خواهد شد.

آگهی های محلی بطور پیش فرض بسته هستند و در صورتی که روی آنها کلیک کنید بصورت تمام صفحه نمایش داده می شوند. گوگل می گوید ایده در اینجاست که اطلاعات و تصاویر کاملی  در دسترس است و ظاهرا اینطور به نظر می رسد که گوگل برای باز کردن آگهی های محلی آگهی دهنده راشارژ میکند ولی بعداز آن تمامی کلیک ها رایگان است.

چیزی که این آگهی ها را جالب و متمایز می کند، جابجایی پذیری آنهاست که در زیر همه آنها لینکهای Forward و Save to inbox وجود دارد و شما می توانید این آگهی را مانند یک ایمیل معمولی ذخیره کنید یا اینکه برای دیگری بفرستید و بعد از ذخیره شدن آنرا به عنوان یک ایمیل معمولی تلقی نمایید.

در اینجا یک عکس از این تبلیغات بصورت بسته و یک عکس هم بصورت باز بعد از کلیک کردن را مشاهده می کنید:

 

بعد از باز کردن:

گوگل می گوید روشهای مختلفی برای آگهی تست شده و تصمیم گوگل برآن است که دیده شدن کمتر اما کیفیت بالاتر در تبلیغات مد نظر قرار گیرد. بنابراین تبلیغات یکپارچه با صندوق پستی انتخاب شده است .

تبلیغ کننده ها قادر خواهند بود با مراجعه به Adwords یکی از استانداردهای آنرا انتخاب و از بین چندین قالب آماده موجود در آن مناسب ترین قالب مربوط به آگهی محلی خود را برگزینند و مطابق سلیقه خود آنرا بسازند. این آگهی ها می توانند برای عکس و ویدئو و فرم و شماره تلفنها لینک بسازند.

در ادامه گوگل می گوید می خواهد توانایی کنترل نوع آگهی ها را برای کاربران فراهم کند تا کاربر بتواند آگهی ها یمورد علاقه خود را انتخاب کرده و فقط آنها را دریافت کند. ضمنا گوگل تبلیغات در داخل صندوق ایمیلهارا برای مشترکینی که برای کار و بیزینس از Gmail استفاده می کنند نمی فرستد.

این تبلیغات با توجه به اینکه کاربر را از صندوق ایمیلها خارج نمی کنند و تقریبا هدفمند ارسال می شوند می توانند برای کاربران بهتر و مفید تر عمل کنند.


کلمات کليدی: تبلیغات, گوگل, محلی, adwords, Gmail, google, ad, local ads