در آینده جنگهایی بین شرکتهای مخابراتی (اپراتور های تلفن همراه) و صنعت تبلیغات بوجود خواهد آمد و همه آنها بخاطر نرم افزار های تبلیغات آنلاین که در مصرف منابع سیستم بهینه سازی نشده اند انجام میشود.

Apple guru DaringFireball اخیرا نوشته است:

مسئله فقط حجم دانلود ، و زمان طولانی بارگزاری اولیۀ صفحه و یا تبلیغات املاک که قسمت زیادی از صفحه را می پوشاند نیست واقعیت این است که انتقال این کدهای جاوا اسکریپت تا یک دقیقه بعد از بارگزاری کامل صفحه ، شبکه را تحت تاثیر مخرب خود قرار می دهند.آگهی های تبلیغاتی باید کمترین تاثیر را در زمان بارگزاری صفحه و طول عمر باطری دستگاه داشته و برای زمان و تمرکز حواس و عمر باتری کاربر احترام قائل گردد ولی این صنعت با طمع کاری راه دیگری در پیش گرفته است.

راب لیدرن مدیر CEO of Optimal نوشته است :

بسیاری از ناشران این تبلیغات به سادگی باید یک جریان ناراحت کننده را احساس کنند در حالیکه کاربران از باز شدن کند صفحات وب در موبایل خود شکایت می کنند آنها(ناشران) احتمالا هیچ درکی از کاربران نداشته و از خودشان سوال نمی کنند که چطور سایت آنها امکان کسب درآمد را داشته باشد در حالیکه محاسبات نشان می دهد که کاربران ویدئو های آنها را نگاه نمی کنند. آیا جای تعجب دارد که مسدود کردن آگهی در صفحه رو به افزایش است؟ ویا اینکه تعداد زیادی از از کاربران ios از وعدۀ ios9 در مورد کنترل محتوای تبلیغات بر روی موبایل خود بسیار خوشحال هستند؟ و در اینجا این صنعت (تبلیغات) فقط می تواند خودش را مقصر دانسته و سرزنش نماید.

یکی از بنیانگزاران Roi Carthy همچنین از شرکای مدیریت  Initial.vcگفت :

ما از GSMA خواسته ایم میزان تبلیغات در شبکه را به صفر برساند چراکه مصرف کنندگان نباید یارانه میلیارد دلاری تجارت تبلیغات را پرداخت کنند! این شلیک یک تیر است برای شروع یک جنگ تلخ در مورد آنچه تا بحال گفتیم.

برای اپراتورهای تلفن همراه در صورتی که هزینه اینترنت در دقیقه 50 برابر نشود ف تبلیغات یک دردسر بزرگ محسوب خواهد شد.

مسدود کردن آگهی بر روی تلفن همراه در صورتی امکان پذیراست که سرویسهایی مانند Ad blocks و Trust Go به کاربران اجازۀ کنترل تعداد آگهی ها را روی دستگاه به آنها بدهد. درحال حاضر 144 میلیون کاربر این برنامه های مسدود کنندۀ آگهی را بر روی گوشی خود فعال کرده اند.

اما چه به روز شرکتهای های تبلیغاتی می آید؟ اگر آنها بخواهند همین مدل تبلیغ را ادامه دهند باید یک راه جنون آمیز در پیش بگیرند و آن استفاده از رسانۀ Sky Rocket است و در صورت استفاده راه دوم از سوی آگهی دهنده ها برای مسدود کردن آگهی نیاز به چیزی بیشتر از یک اپلیکیشن مسدود کننده می باشد بنابراین هزینۀ سرویس بستن آگهی ها برای اپراتورها بیشتر میشود.

 


کلمات کليدی: مسدود کردن آگهی